4 mooie maanden in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu 4 mooie maanden in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu

4 mooie maanden in Suriname

Door: Kay Koster

Blijf op de hoogte en volg Kay

20 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal!

Waarschijnlijk hebben jullie al een heleboel foto's voorbij zien komen op mijn facebook. Ik heb weer super mooie ervaringen mogen mee maken hier in het prachtige Suriname. Ik zou jullie niet langer in spanning houden en meteen beginnen.

Ik ben vorig weekend op trip geweest naar Blanche marie. Blanche marie is een gigantische waterval die echt prachtig was alleen de weg er naar toe was wat minder. We moesten ver het binnenland in en het was wel 9 uur rijden normaal als je vanuit Nederland rijdt ben je al ergens in Frankrijk maar hier nog steeds in Suriname. We hadden wel 5 keer pech onderweg met de auto's want volgensmij trokken die de weg niet zo en wij hadden het ook wel moeilijk na zo'n lange auto rit. Toen we eenmaal aankwamen op Blanche marie was het al donker en moesten we de hangmatten ophangen en ging de kok voor ons koken. Na het eten zijn we eigenlijk snel gaan slapen en de volgende dag zijn we richting de waterval gegaan. Ontzettend mooi om te zien en wat een water! Die dag zijn we vooral de natuur gaan bekijken en hebben we veel in het water gezeten en zelfs piranha gegeten (smaakt naar kip haha). De 3e dag hebben we weer andere watervallen gezien en onderweg zagen we meneer Nielsons aapjes en slingerapen voorbij zien komen. Echt geweldig om te zien hoe die leven in het wild artis is er niks bij haha. De 4e dag moesten we weer op tijd op omdat we weer een lange reis terug moesten naar Paramaribo. Het kwam die dag echt met bakken uit de hemel en natuurlijk kregen we opnieuw pech met de auto. De benzine was leeg en het volgende dorpje was er pas over een uur rijden. Op ze Surinaams werden we door een andere auto gesleept door middel van een touw. Volgens de gidsen was die echt mega sterk maar uiteindelijk nadat het touw 4 keer kapot ging begonnen ze gelukkig ook na te denken. Na een lange reis van bijna 9 uur onderweg kwam ik moe thuis en was ik gelijk in bed gegaan om een nieuwe stage week te beginnen.

Dit weekend heb ik ook weer van alles gedaan. Vrijdag was ik vroeg op om samen met Anouk naar de vreemdelingen politie te gaan. We moesten voor ons verblijfsvergunning aan de slag en gelukkig was die klaar. We kregen een mooie stempel met daarin dat we tot oktober mochten blijven maar maak jullie geen zorgen 4 juni om half 8 s’ochtens sta ik netjes op schiphol!
Zaterdag ben ik samen met 3 andere lieve meiden op speedboottrip geweest. De trip bestond uit overbridge en Jodensavanne. Overbridge was echt prachtige en we hebben heerlijk weer op de boot gehad. Onderweg hebben we een aantal bruggen gezien die over de Surinaamse rivier gaan. Eentje daarvan was gebouwd door een Amerikaans bedrijf die er heel erg stevig uit zag. Daarna vertelde de gids dat we naar een brug gingen die gemaakt was door een Surinaams bedrijf en die zag er wel wat anders uit. Na een tijdje varen kwamen we bij die brug aan en meteen zagen we het verschil: ER MISTE EEN HEEL STUK! Wij natuurlijk met ze alle ontzettend lachen want hoe kan dat? Die brug was klaar en 3 weken voor de opening was er een zandboot tegen aan geknald en was er een groot deel van de brug naar beneden gevallen. Ongelofelijk hoe zoiets kan gebeuren en het was ook heel erg grappig om te zien. De Jodensavanne was een stukje geschiedenis en er lagen ook onwijs veel graafplaatsen. Het kwam toen opnieuw met bakken uit de hemel dus we hebben er niet veel van gezien. Wel de bron van eeuwige jeugd helaas niet van gedronken dus hopen dat ik heel oud mag worden.
Die avond toen ik weer terug was ging iedereen zich klaar maken voor een leuk avondje stappen bij zsa zsa zsou. Daarvoor kwam iedereen bij ons thuis wat drinken en daarna zijn we daar naar toe gegaan. We hebben een hele gezellige avond gehad en ik was pas rond half 6 thuis. Dus jullie kunnen wel indenken hoe de zondag verlopen was? Nou hartstikke gezellig haha! Ik ben met Lot (mede kinder,verpleegkundige,ziekenhuis collega) gezellig gaan lunchen bij zus en zo en we hadden heerlijk gegeten.
Dit was mij een prachtig weekend en heb onwijs genoten! Wat hou ik van Suriname en al die mensen die ik hier heb mogen leren kennen.

Het aftellen is ook echt begonnen en vandaag ben ik 4 maanden in Suriname. Over 15 dagen ben ik thuis en ik kan het bijna niet geloven hoe snel het hier is gegaan. Ik hoop dat jullie allemaal uitkijken naar mijn terug komst want ik heb zin om jullie allemaal weer te zien!

Ik houd jullie op de hoogte!
Big bossie & lobi
Kay

  • 22 Mei 2013 - 01:47

    Lot:

    Kaytje!
    Aaaah, ik ga zelfs Suriname waarderen als ik jouw stuk lees! Het klinkt weer super en wat hebben we weer genoten dit weekend. Dit gevoel gaan we nog 15 dagen voortzetten en we gaan al onze plannen nog uit laten komen voordat je weg bent. We maken er een onvergeetlijk einde van hé chick!
    Tot morgen, liefde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Stage in Suriname

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 7292

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: