1e dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu

1e dag

Door: Kay Koster

Blijf op de hoogte en volg Kay

20 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal.

Eindelijk is het zover mijn droom kan beginnen. Na een afscheid met tranen en een vlucht van 9 uur kwamen we aan in het prachtige SURINAME. Wat een heerlijk gevoel! We stonden in de rij voor de paspoort controle en dat ging ook echt op ze Surinaams maarja haast hadden Anouk en ik niet. Onze koffers stonden al helemaal kant en klaar om te pakken en wij liepen dan ook van het vliegveld af. Daar stond hij dan de taxichauffeur met zo'n leuk bordje met onze namen erop. Na uiteindelijk 1 uur en 15 min kwamen we aan op onze bestemming de sommelsdijckstraat. Iedereen stond klaar om ons op te vangen 5 lieve studiegenootjes en de huisbaas en bazin. Wat een warm welkom! Het was intussen 21:00 (in Suriname) dus je begrijpt vast wel hoe Anouk en ik eruit zagen (kapot). We hadden even geklets met ze en daarna zijn we echt naar bed gegaan. Top kamertje met alles erop en eraan en een goede badkamer. De volgende morgen werd ik wakker om 04:00 dan is het bij jullie 08:00 dat voelde best wel een beetje raar maar gelukkig viel ik weer in slaap. Ik werd wakker om 08:00 en ging mijn koffer maar uitpakken. Anouk en ik gingen onze kamer inrichten en gezellig maken. Toen we gedoucht en ontbeten hadden kwam onze lieve huisbaas en hij wilde de omgeving laten zien. Hup we stapten in zijn auto en daar gingen we dan. WAUW wat een prachtige natuur. We waren er stil van. Hij vond het geweldig om erover te vertellen en zei ook dat als er iets is wij altijd bij hem terrecht kunnen. Hij is onze Surinaamse vader haha zo noemt hij dat dan. Toen we eenmaal weer thuis waren zijn Anouk en ik stuk gaan lopen om te kijken of we het allemaal konden vinden. In het begin ging dit natuurlijk heel goed. Uiteindelijk waren we verdwaald en konden we na de kaart uitspitten alles gelukkig vinden.
Anouk en ik gaan het helemaal redden en we hebben het nu al onwijs naar ons zin. Het is prachtig weer, lieve mensen, mooie natuur. Het lijkt net vakantie maar dan moet je er bij gaan werken. Morgen moeten we op gesprek komen bij het ziekenhuis en vanaf woensdag gaan we dan echt beginnen. Ik ben benieuwd wat voor afdeling!

Iedereen nog onwijs bedankt voor de lieve berichtjes en cadeautjes!
Ik houd jullie op de hoogte
Dikke kus & lobi (liefde) Kay

  • 20 Januari 2013 - 19:24

    Geeske:

    Wat goed om dit te horen lieverd! Wij schaatsen hier de straat uit dus geniet maar lekker van de warmte!

    Iloveyoubestie!
    Xx

  • 24 Januari 2013 - 21:40

    Romy:

    Hoi Kay!

    wat een gaaf verhaal! geniet er lekker van!
    Enjoy!!
    xx romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Stage in Suriname

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 7301

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: