Genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Kay

20 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal!

Daar ben ik weer met een nieuw reisverhaal. Ik ben sinds 2 weken begonnen op de kinderafdeling en vind het helemaal super. De afdeling is prachtig versierd met allerlei tekeningen op de muren en het ziet er onwijs gezellig uit. De kinderen zijn verschillende leeftijden van een baby van 3 maanden tot en met een puber van 16 jaar. Het is erg leuk om met een nieuwe doelgroep bezig te zijn zeker omdat dit is wat ik heel erg graag wil.

Het weekend van 12,13 en 14 April ben ik op de trip geweest naar brownsberg. Brownsberg was gecombineerd met berg en dal, stuwmeer en met brownsberg. Berg en dal is een grote kabelbaan van ongeveer 35 meter boven de grond. Jullie zullen het vast wel raden maar dat heb ik dus gedaan! We kregen eerst les hoe je moest remmen en hoe je vast zat. Toen dat eenmaal was afgelopen gingen we naar boven lopen om daar met de kabelbaan te beginnen. Het was eerst tussen de bomen en dat ging mij best wel gemakkelijk af. Daarna stonden we met ze alle op het uitzichtpunt van berg en dal en kon je uitkijken over de hele Surinaamse rivier en het oerwoud. In het midden bungelde een stalen lijn waar je dus dan vanaf moest gaan (O MY GOD) 35 meter boven de grond en onder je alleen maar water en daar ging je dan. Ik werd echt helemaal stil en de gids die ons begeleiden deed er nog een schepje bovenop door te zeggen dat als je zou vallen je tussen de piranha's en kaaimannen zou vallen (en bedankt voor de informatie). Maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan echt helemaal geweldig! Wat een super ervaring en ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik het heb gedaan.

Na de kabelbaan vertrokken we naar het stuwmeer. Het stuwmeer is eigenlijk een heel groot meer waar allemaal kale bomen in staan. Het verhaal daarvan is dat het vroeger een heel groot bos was maar dat het ondergelopen is door water. Het is echt een prachtig gezicht en zeker toen het een klein beetje regende met het zonnetje en er een regenboog tevoorschijn kwamen. We sliepen aan het meer in een heel gezellig houten huisje. Toen eenmaal de bedjes klaar lagen gingen we met ze alle eten en gezellig wat drinken. Iedereen was vrolijk en had het naar hun zin. De avond viel en zijn we een kampvuur gaan maken op het strand en gaan dansen op de salsa muziek die uit de speakers kwam. Ik had echt onwijs genoten van deze dag en vooral omdat ik dingen had gedaan waarvan ik nooit had gedacht dat ik die zou doen.

De volgende dag hadden we de spullen gepakt een heerlijk ontbijt gegeten en zijn de bus in gestapt richting BROWNSBERG. De weg er naartoe was nog al hobbelig. Overal zaten enorme gaten maar gelukkig hadden we een goede chauffeur die de berg al 100 keer had gereden. We kwamen aan in de stromende regen op brownsberg en hadden een heel leuk huisje met een balkon. We hadden onze bedden opnieuw klaar gelegd voor de nacht en zijn ons om gaan kleden en hebben een wandeling gemaakt door de berg. Omdat het zo slecht weer was konden we sommige uitzichtpunten niet goed zien door de mist wat wel erg jammer was. Toen we terug waren van de wandeling stond het eten klaar en zijn met ze alle gaan eten en hadden we er een gezellige avond van gemaakt. De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijt met pannenkoekjes en was het weer gelukkig opgeklaard. We trokken onze meest oude kleren aan en zijn vertrokken richting de watervallen van brownsberg. Het was een hele klim om er te komen maar geweldig en mooi om ze te zien. We zijn met ze alle onder de waterval gaan staan en hebben genoten van de omgeving Onderweg hebben we prachtige kikkers gezien en brulapen voorbij zien slingeren. Op de terug weg van brownsberg waren we helemaal gesloopt zijn we rustig terug gegaan naar Paramaribo. Dit was ongetwijfeld de meest leukste trip die ik ooit heb mee gemaakt en vooral omdat die vol zat met prachtige ervaringen.

Alweer 3 maanden in Suriname en de tijd gaat super snel. Ik kan gewoon niet geloven dat ik over 6 weken terug ben in ons kikkerlandje. Ik kijk er ontzettend naar uit om jullie allemaal weer te zien.

Ik houd jullie op de hoogte!
Big bossie & lobi Kay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Stage in Suriname

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 7299

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: