Tijd om te werken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu Tijd om te werken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu

Tijd om te werken

Door: Kay Koster

Blijf op de hoogte en volg Kay

22 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal!

In mijn vorige reisverhaal had ik jullie op het verkeerde spoor gezet, in plaats van gister hadden we vandaag gesprek in het ziekenhuis. Oeps wat een beetje mijn fout ik had beter de mail moeten lezen. Dus gister hadden Anouk en ik nog een dagje vrij. We waren weer erg vroeg wakker dus gingen we maar douchen en ontbijten. We hadden dringend geld nodig om boodschappen te doen en we dachten nou dat doen we wel even NOT! Elke pin automaat deed het niet of was buitenwerking. Volgensmij zijn we heel paramaribo af gegaan om rsd te pinnen (rsd surinaams geld). Uiteindelijk na een uur gelopen te hebben vonden we een pin automaat. Daar kun je rsd of euro's inruilen. Wij super blij! We liepen terug naar de markt om daar boodschappen te doen. Volgens onze huisbaas kon je daar het goedkoopst boodschappen doen. Wij komen daar binnen gelijk 4 surinaamers op ons af die ons maar al te graag wilde helpen. Wat een mazzel dat Anouk zo goed nee kan zeggen want ik kom niet echt duidelijk over. Toen we eenmaal eindelijk thuis waren aangekomen zijn we direct naar het zwembad 'Zin' gegaan. Het is een klein zwembadje met een gezellige bar. We hebben daar even van de zon genoten want die witte benen van ons konden ook wel een kleurtje gebruiken. We zitten ook onder de knal rode muggenbulten dus je kunt natuurlijk wel na gaan hoe dat eruit ziet super sexy maar niet heus haha. Toen we terug in ons huisje waren na ons heerlijke zwembad hebben we gedoucht en zijn we in slaap gevallen. Kapot dat we waren dat tijdverschil voel je wel! In de avond kwam Anouk met het plan om uiteten te gaan bij zus&zo. Echt the place to be voor de mensen die studeren in Suriname. Heerlijk gegeten en je zit er ook super! We zijn met Raymond en Elise geweest en die hadden ook nog 2 andere mensen uit hun huisje mee genomen. We hadden echt een gezellig avond gehad. Eenmaal thuis aangekomen hadden wij een filmpje gekeken en zijn we naar bed gegaan. Om 10 uur moesten wij ons melden bij het ziekenhuis. We hadden als tip gekregen om een lange broek aan te doen erg lekker met 32 graden, je broek zit letterlijke vast geplakt aan je benen. We kregen een rondleiding en hadden de voorkeur aan de afdeling gegeven. Ik zit op de kraamafdeling:D en Anouk op de interne vrouwen. We zijn allebei echt super blij en hebben er onwijs veel zin in om te beginnen. We hebben nu wel genoeg vrije dagen gehad dus we hebben echt zin om te gaan beginnen.

Morgen word het dan de grote dag. Ik houd jullie allemaal op de hoogte!

Dikke kus & lobi
Kay

• 24 Januari 2013 - 09:19

Frank En Ina :

Veel succes Kay! Wij hopen, dat je een goede leerzame en plezierige tijd tegemoet gaat.

Brasa en tang boeng!