Wat een week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: Kay Koster

Blijf op de hoogte en volg Kay

31 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

er is weer zoveel gebeurd wat ik jullie allemaal moet vertellen. Aller eerst wil ik even zeggen dat ik een fantastische stage plek heb. Ik loop op de kraam afdeling en elke dag worden er wel een paar baby's geboren. Maandag begon om 07:00 mijn dienst en raad is?! IK STOND OP DE BABYKAMER! Ik met een enorme big smile straalde over de afdeling. Ik werd gekoppeld aan zuster oema die mij ging uitleggen hoe ik de baby's in bad moest doen. Er waren die dag maar 2 baby's wat best wel weinig is maar om te leren vond ik het prima. De zuster ging het bij 1 baby voor doen zodat ik de 2e zelfstandig kon doen (ze houden hier van snelle leerlingen die snel dingen kunnen oppakken). Toen de zuster klaar was mocht ik aan de slag! Voorzichtig pakte ik het babytje uit haar bedje en ging haar uitkleden, temperatuur meten en wegen. Daarna mocht ik het babytje in bad doen en mijn hemel wat was dat klein en glad! Ik was zo bang dat ik ook maar iets zou breken of het babytje liet vallen in het water. Maar uiteindelijk was het gelukt en de zuster was zeer tevreden over mijn prestaties. Na het badderen (zo noemen ze dat hier) mocht ik de baby voeden met cupjes dat zijn kleine gevulde bekertjes met melk zodat de baby niet meteen gewend raakt aan de borst van de moeder. Het is echt een heel lief gezicht hoe de baby drinkt en ondertussen bijna in slaapt valt in je armen. De meeste zijn namelijk nog geen dag oud!
Om het badderen van de baby's onder de knie te krijgen heb ik de hele week op de babykamer gestaan. Ik heb een net pas geboren baby in bad gedaan en ben zelfs met een hindoestaans gezin dat ontslagen was mee gelopen naar buiten terwijl de hele familie hun ging uitzwaaien en ik stond daar gezellig bij. Ook kwam er een vrouw op mij afgerend en knuffelde mij hartelijk omdat zij zelf ook Kay heten en ze nog nooit iemand had gekent met haar naam dus wat een toeval! We hebben echt zo gelachen want zij was voor mij ook de eerste naamgenoot en dat in Suriname. Wat een ervaringen rijker was ik na deze week.

Na de stage ben ik vaak met Anouk en met andere studentjes van het ziekenhuis uiteten gegaan en hebben we met Elise pannenkoeken gebakken bij haar studenten huisje. Het wordt echt steeds leuker hier omdat je nu meer mensen leert kennen deze week is ook echt voorbij gevlogen vanaf zaterdag ga ik met mijn klasgenootjes,huisgenootjes en nog meer mensen op trip. We gaan naar galibi zeeschildpadden spotten en naar een dierentuin waren de dieren los lopen. Verder is het nog een verrassing wat er nog meer gaat komen maar ik ben zeer benieuwd!

Na deze week zou ik weer een heel leuk verhaal schrijven zodat jullie zeker op de hoogte blijven!
Dikke kus & Lobi
Kay

  • 01 Februari 2013 - 09:05

    Ber:

    Hoi Kay,
    Zo te lezen heb je het heel erg naar je zin.
    Wat een leuke verslagen schrijf je trouwens.
    Geniet dit weekend van je trip.
    Liefs ber xx

  • 01 Februari 2013 - 16:45

    Inge-prins:

    Heee Kay,
    Wat een leuk verslag,
    Ga je ook nog vertellen hoe het uitgaan daar is en over de bruioft die je mee gemaakt heb..
    Heel veel plezier in Galibi..We hebben op tv youtube filpjes gekeken ziet er gaaf uit zo dat word vast een hele gave nieuwe ervaring erbij ...
    groetjes Inge

  • 02 Februari 2013 - 01:15

    Jerry:

    Hellooo Kay,
    Geniet veel van je trip naar Galibi, Hopelijk kan je ook naar Frans-Guyana gaan.. Groetjesss Jerry ;)

  • 03 Februari 2013 - 15:16

    Jamie:

    Hihi wat super leuk om te lezen Kay!
    Heel erg veel liefs!
    Love, Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Stage in Suriname

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 7304

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: