Alweer een maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu Alweer een maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kay - WaarBenJij.nu

Alweer een maand

Door: Kay Koster

Blijf op de hoogte en volg Kay

21 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal.

Het is alweer 2 weken geleden dat ik wat heb geschreven dus ik vond het alweer tijd worden! Aller eerst wil ik jullie bedanken voor jullie felicitaties en lieve berichtjes! Het doet mij goed om te weten dat er zo aan mij gedacht word. Ik heb echt een top verjaardag gehad! Eentje die van mij in de geschiedenis boeken mag. Je wordt niet elke dag 20 en al helemaal niet in Suriname. Ik had wel stage die dag maar Elise had vlaggetjes mee genomen met 20 jaar erop en hoedjes. Daarmee had ze de zusterpost versierd samen met collega's echt super leuk! Anouk had ook de woonkamer versierd dus ik ben zeker geen versiering te kort gekomen. Ik had cake mee genomen om op stage te trakteren en ze waren niet echt gewend aan al die zoetigheid toch hebben ze nog in het surinaams voor mij gezongen en een de cake gegeten. Ze lieten mij allemaal echt jarig voelen en dat deed mij goed! Toen ik eenmaal thuis was kreeg ik allemaal lieve felicitaties van mijn huisgenootjes en hebben we opnieuw taart gegeten. In de avond wilde ik graag uiteten bij zus&zo en hoe lief is het als je daar aan komt en er staat een zak snoep op tafel met een hellium ballon happy birthday! Mijn huisgenootjes en Anouk hadden dat geregeld super lief gewoon. We hebben heerlijk gegeten en omdat het nog vroeg was had iedereen wel zin om nog wat te doen. Uiteindelijk hadden Raymond en Timo 3 taxi's gebeld en ik wist van niks. We zijn uiteindelijk beland in een karaoke bar echt geweldig. Ik heb ontzettend gelachen want iedereen blerde mee met Marco Borsato en Guus Meeuwis. Er waren ook nog andere surinamers die natuurlijk ook wel even karaoke wilde zingen mijn hemel die konden zingen! Ik weet niet of er the voice of Suriname bestaat maar wat een talent hebben ze hier. De meest geweldige nummers kwamen tevoorschijn en elke surinamer die wilde zingen kon ook echt werkelijk zingen. En ik zeg het eerlijk ik heb ook wel een traantje gelaten kippenvel gewoon! Na een tijdje hebben ze ook nog happy birthday voor mij gezongen en ik straalde natuurlijk van oor tot oor. Rond 11 uur zijn we weer terug naar huis gegaan want tjah de volgende dag natuurlijk weer stage. Maar ik heb echt een geweldige verjaardag gehad en zeker om nooit meer te vergeten.

Dat weekend na mijn verjaardag zijn we een dagje op dolfijnen/kaaimannen trip geweest. Het weer was erg bewolkt maar gelukkig geen regen. We moesten met de taxi naar leonsberg om daar te verzamelen en daar moesten we opstappen op de boot. Na een uurtje te hebben gevaren kwamen op het gebied aan waar alle dolfijnen zijn nouja alle we hebben er niet echt veel gezien maar het idee dat je wilde dolfijnen hebt gezien is natuurlijk geweldig! Ze waren echt prachtig en heel soms kwamen ze dichtbij de boot. Helaas heb ik niet echt super foto's kunnen maken omdat ze zo snel waren maar ik had er echt van genoten. Wat een prachtige beesten waren het! Later op de middag vaarde we terug naar een plekje waar we de kaaimannentjes gingen opzoeken. Na eerst gegeten te hebben met andere mensen moesten we verzamelen bij een klein riviertje en stapten we in lange kano's. We moesten ongeveer per 4 of 5 maar wij zaten in een grote kano en we zaten met ze 7. We vaarden in het donker dus je zag helemaal niks. Met lange broeken en shirts aan gingen we verder en we stopten bij een plekje met allemaal waterplanten en natuurlijk MUGGEN! Ik had een lange broek en shirt aan dus ik dacht ik ben wel voorbereid nou helemaal niet dus! Wat een @#$%^&* beesten als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik zat achterin de boot en onze gids dus kon echt als de beste kaaimannentjes vangen de 1 na de ander had hij te pakken wie moest ze even voor hem vast houden? Ja tuurlijk doe ik even! Maar omdat ik een kaaimannentje vast hield (wat een beest trouwens) werd ik ondertussen overal geprikt door mijn shirt dus kon de muggen ook niet van mij af slaan mijn hemel wat een dilemma! Die kaaimannentjes zijn trouwens prachtige beesten maar je moest ze bij de bek vasthouden en bij de staart en bek was dan dicht gebonden met elastiek en het klinkt een beetje zielig maar liever elastiek dan 5 vingers eraf. Na dat onze gids 4 kaaimannentjes had gevangen gingen we naar een open plek om foto's te maken en ze werden in je nek gelegt, je armen op je hoofd echt geweldig! Ik had gedacht dat ik meer angst had maar ik durfde het allemaal. Toen dat allemaal voorbij was hebben we ze vrij gelaten om er zeker van te zijn dat ze geen kaaimannenvlees werden op bord want dat eten ze hier gewoon. We zijn weer op de boot gestapt en weer terug gaan varen ongeveer 23:00 kwamen we weer aan in ons huisje en zijn direct lekker in bed gegaan. We hadden echt een super dag gehad en dat het allemaal kan hier is geweldig.

Ik zit hier nu alweer een maand en het gaat super snel. Ik heb het nog steeds naar mijn zin op stage en geniet met volle teugen.

Ik houd jullie op de hoogte en veel lees plezier!
Dikke kus & lobi
Kay

  • 22 Februari 2013 - 20:54

    Jamie:

    <3 Liefs

  • 08 Maart 2013 - 23:57

    Lenny & Rick:

    He lieve Kay,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat je allemaal al gezien en gedaan hebt.

    Dikke zoen van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Stage in Suriname

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 7305

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: